زانو درد ناگهانی علت و نحوه درمان آن

تراز قبولی» فیزیوتراپی از علمی سود میبرد که تاریخچهاش از طب مدرن امروز قویتر و قدیمیتر است، فیزیوتراپی هم با طب مدرن همگام بوده است و به نظر میرسد اگر تمام دلایل تکامل فیزیوتراپی در جهان را که به عنوان یکی از ارکان سلامت جامعه پذیرفته شده، ردیف هم قرار دهیم، مؤثر بودن، نداشتن عوارض، توجه به تکنیک های فیزیکال Physic و مهمتر ازاینها به علت ارزان بودن فیزیوتراپی همیشه در حال گسترش و توجه سیاست گذاران سلامت و بهداشت و درمان کشورها بوده و در آینده بیشتر خواهد شد. استفاده از فیزیوتراپی نیز یکی دیگر را از راه های درمانی است که در این روش با گرم کردن و ورزش های مخصوص می توان دیسک را درمان کرد. از انجام دادن فعالیتهای مکرر و استقامتی پرهیز کنید. در عوض، سعی کنید از فعالیت هایی مانند حرکات مکرر یا شدید بازو در مورد اپی کندیلیت، فشار طولانی مدت آرنج در مورد التهاب بورسیت اوله کرانون و بلند کردن اجسام سنگین در مورد التهاب عضله دو سر که باعث تحریک یا تشدید درد آرنج تان می شوند، خودداری کنید. اگر بعد از بروز علائم دیسک کمر برای تشخیص دقیق علت بیماری و درمان آن به متخصص مراجعه نکنید، بیرونزدگی شدید میشود و در آخر فشار زیادی که به دیسک بیرون زده وارد میشود، منجر به شکستگی یا پاره شدن دیسک خواهد شد و بیماری Lumbar Disc Herniation اتفاق میافتد.2001​​​​.

تصویربرداری و رزونانس مغناطیسی (MRI): ام آر آی رایج ترین و دقیق ترین آزمایش تصویربرداری برای تشخیص دیسک کمر است. داروهای التهابی به دلیل اینکه عارضه در فاز التهابی و با فشار بر روی اعصاب موجب درد در ناحیه عصب میشود، اصلیترین دارو برای تسکین دردهای دیسک کمر هستند. علائم و نشانهها به محل قرار گرفتن دیسک و اینکه آیا دیسک به عصب فشار میآورد بستگی دارد. یکی اینکه در بسیاری از موارو درد ارنج خود را ممکن است به صورت درد روی دست و یا حتی درد بازو نشان دهد . در درمان به روش جراحی دیسک کمر با توجه به نوع دیسک کمر از تکنیک های لیزری، و یا ازون درمانی که از درمان های جدید با حداقل عوارض هستند، استفاده می شود. برای کاهش اسپاسم باید استرس را از خود دور کنید و از داروهایی که توسط پزشک تجویز میشود، برای درمان کمردرد خود استفاده نمایید. میلوگرام: میلوگرام شامل تزریق ماده حاجب به ستون فقرات به کمک راهنمایی اشعه ایکس برای سی تی اسکن است. .

به روش باز داشته باشد.

توموگرافی کامپیوتری (CT): سی تی اسکن استخوانهای ستون فقرات شما را نشان میدهد. تمریناتی را انجام دهید که می تواند به تقویت عضلات اطراف مفصل آرنج کمک کند. دیسک فتق شده میتواند به فضای اطراف نخاع و اعصاب شما حرکت کند و آنها را فشرده کند. اما ممکن است وضعیت جسمانی و شدت بیماری فرد به گونه ای باشد که نیاز به جراح دیسک کمر به روش باز داشته باشد. روش دیگری که برای درمان دیسک کمر موثر است، آب درمانی، تزریق داخل مفاصل ستون مهره ها یا اطراف ریشه های عصبی می باشد. در صورتی که بیماری با این روش های درمان نشد، می توان با عمل جراحی لیزر یا عمل آندوسکوپی یا روش های عمل جراحی باز دیسک کمر درمان را انجام داد. بی حسی یا گزگز: افرادی که دچار دیسک کمر هستند، اغلب در قسمتی از بدن که توسط اعصاب آسیب دیده کنترل میشود بی حسی یا گزگز را تجربه میکنند.

ایجاد درد کمر، لگن، ران و ساق پا میشود. کمردرد همیشه ناشی از آسیب دیسک بین مهرههای ستون فقرات نیست. دیسک کمر یکی از شایع ترین علل کمر درد، درد ساق پا یا سیاتیک است. به این وضعیت فتق دیسک، پرولاپس دیسک، دیسک اکسترود شده یا لغزش دیسک هم گفته میشود. سیگار کشیدن و بیماریهای قلبی عروقی: سیگار کشیدن منجر به تغییر رگها میشود که در نهایت جریان خون را در بدن کاهش میدهد. باید گفت که مفصل آرنج یکی از مفاصل پرکاربرد بدن بوده که درد آن سبب اختلال در زندگی درمان زانو پرانتزی روزمره می گردد. استرس و فشارهای روحی را از خود دور کنید. بسیاری از افراد به دنبال استرس و اضطراب دچار اسپاسم عضلانی میشوند که میتواند در ناحیه گردن، کمر، دستها و یا پاها خود را نشان دهد. درد بازو یا پا (سیاتیک): فتق دیسک کمر باعث ایجاد درد کمر، لگن، ران و ساق پا میشود. در برخی موارد بیماری دژنراتیو دیسک هم باعث ضعف، بی حسی و درد شدید بازو ها یا پاها (درد رادیکولار) میشود. گاهی اوقات به این وضعیت دیسک برآمده، بیرون زده یا پاره شده هم گفته میشود. کشیدگی و رگ به رگ شدن دیسک: هنگامی که ستون فقرات کمری رگ به رگ شده یا دچار کشیدگی میشود عضلات و بافتها متورم میشوند.