گرایش های امنیت سایبری بلاگ گروه لیان

فهرست مطالب

این فرد باید تیم یا تیمهای امنیتی ایجاد کند، بر تمامی خطمشیهای امنیتی سازمان نظارت کند و گزارش خود را به شکل مستقل به مدیر ارشد فناوری یا مدیر سازمان ارائه کند. در نتیجه، سازمانهای مشاوره امنیت فناوری اطلاعات رویکردهای فعالتر و سازگارانهتری را برای امنیت سایبری ترویج میکنند. با وجود پیشرفت چشمگیر رویکردهای دفاعی، مشکلات قبلی همچنان پابرجا هستند از جمله: پیکربندیهای اشتباه، غفلت در نصب وصلههای امنیتی، مهندسی اجتماعی، فقدان آموزش، پروتکلهای ناقص و سایر مشکلات مشابه. توانایی توسعه مکانیزمهای امنیتی شبکهها، دیوارهای آتش فیزیکی و مجازی، محافظت از ماشینهای مجازی و دستگاههای شبکه را داشته باشد. پچ پنل است که در بین نقاط انتهایی کابلهای شبکه و تجهیزات شبکه قرار میگیرد و به جای این که کابلها مستقیما به روترها و سوییچها وصل شوند، از پچ پنل استفاده می شود. با توجه به اینکه معمار امنیت به تخصص سطح بالایی نیاز دارد، سازمانها علاقهمند هستند مدارک و دورههای امنیتی متخصصانی که قرار است به عنوان معمار امنیت در سازمانی مشغول به کار شوند را بررسی کنند. و در نهایت به عنوان یک کارشناس تست نفوذ یا هکر اخلاقمدار در سازمانی مشغول به کار شوند. شغل هکر اخلاقی به نسبت خاص است چرا که فرد تلاش می کند تمام آسیب پذیری های سیستم سازمان را پیدا کند و هرگونه نقص ها یا سوء استفاده از سیستم را برطرف کند. ​​​​​!

زیر ساخت Sso

کارشناس تست نفوذ که گاهی اوقات بهنام هکر اخلاقمدار معروف است با استفاده از دانش و تکنیکهایی که هکرها از آنها استفاده میکنند به دنبال پیدا کردن ضعفها و آسیبپذیریهای مستتر در سامانههای فناوریاطلاعات، شبکهها و برنامههای کاربردی است. مشاوران امنیتی در زمان ارزیابی سامانههای امنیتی سازمانها و صنایع مختلف باید انواع مختلفی از پارامترهای محیطی را ارزیابی کنند. توانایی برنامهریزی، تحقیق و طراحی معماریهای امنیت همسو با پروژههای مختلف فناوریاطلاعات را داشته باشد. طراحی و پیادهسازی برنامههای راهبردی به منظور بهکارگیری فناوریهای امنیتی با هدف بهبود مکانیزمهای امنیتی فعلی. مشاور امنیت سامانهها مخاطرات سایبری و راهحلهای مربوط به امنیت سایبری را برای سازمانها ارزیابی میکند و به سازمانها در محافظت از زیرساختهای ارتباطی و کاهش تهدیدات امنیتی راهنماییهای لازم را ارائه میکند. دورههای آموزشی به مشاوران امنیت اطلاعات کمک میکند در مواجه شدن با تهدیدات مدرن بهترین راهکارها را پیشنهاد داده و مانع از آن شوند تا نقضهای دادهای خسارتهای مالی سنگینی کلیپ و پرزنت معرفی پلت فرم ابری مدیریت سرویس های سازمانی هیوا به بار آورند.

همچنین بد نیست بدانید که این پلتفرم از سالهای گذشته فعالیت خود را شروع کرده است، مدرسان آن با سختگیرانهترین شرایط و قوانین گزینش میشوند و افراد بسیاری در دورههای آنلاین آنها شرکت نمودهاند. دقت کنید در برخی موارد یک مشاور امنیت به عنوان مشاور امنیت اطلاعات، مشاور امنیت سامانهها، مشاور امنیت بانکهای اطلاعاتی و مشاور امنیت شبکه استخدام میشوند. کار خود را به عنوان یک کارشناس امنیت، مهندس یا مشاور امنیت آغاز کنید. لازم است برای مدت زمانی به عنوان کارشناس امنیت، سرپرست سیستم یا مهندس شبکه در شرکتی مشغول به کار شوند. به عنوان مدیر امنیت، مدیر سیستم یا مدیر شبکه در حوزه فناوریاطلاعات تجربه کار داشته باشند. ابتدا باید به عنوان یک برنامهنویس یا تحلیلگر به این حوزه وارد شوید. به عنوان مهندس امنیت اطلاعات یا تحلیلگر امنیت دانش خود در حوزه امنیت را ارتقا داده باشند تا بتوانند به معمار امنیت تبدیل شوند. یک معمار امنیت شبکه برای آنکه در حوزه کاری خود عملکرد قابل قبولی داشته باشد باید سطح دانش خود در ارتباط با مواردی همچون امنیت شبکه، پیادهسازی معماریهای راهبردی، آزمایش آسیبپذیری و مدیریت ریسک را بهبود بخشیده و ارتقا دهد.

امتیازهای را به صورت شفاف بیان کنید: این امتیازها باید برای همه کارمندان از مدیران و اعضای هیأت مدیره گرفته تا کارمندان سطح مبتدی قابل مشاهده باشند. بهترین راهکار برای ارتقا سطح دانش حضور در دورههای آموزشی است که برای متخصصان امنیت در نظر گرفته شده است. در کلاسها و دورههای مربوطه شرکت کنند و مدارک معتبر کسب کنند. در وبسایت سیسکو اعلام شده است که پس از آمادهسازی، ثبتنام در برای شرکت در آزمون و دریافت گواهینامه رسمی انجام شود. حقوقی که مشاوران امنیت اطلاعات دریافت میکنند ثابت نیست و بسته به تجربهای که دارند ممکن است پایه حقوق مختلفی داشته باشند. کارشناسان تست نفوذ از ابزارهای خاصی برای شبیهسازی حملات هکری در دنیای واقعی استفاده میکنند تا نقاط ضعف سامانهها را شناسایی کرده و به سازمانها در بهبود وضعیت امنیت زیرساختها کمک کنند. مهارتهای تخصصی هک اخلاقی و آزمونهای نفوذ را کسب کنند. توانایی پیادهسازی آزمونهای شناسایی آسیبپذیریها، ارزیابی امنیتی و تحلیل ریسک را داشته باشد.