آموزش اتصال به SQL Server با SSMS

فهرست مطالب

لینوکس یک سیستم عامل عمومی و متن باز است و برنامه نویسان زیادی میتوانند آن را توسعه دهند و نیازهای خود را در حوزههای مختلف برطرف نمایند. هر دو سیستمعامل امکان دسترسی از راه دور از طریق را فراهم میکنند و تقریبا همه نسخههای این دو سیستمعامل به صورت پیشفرض یک برنامه از پیش تنظیم شده را در خود جای دادهاند. شاید هم برای کار و فعالیت شغلی باید همچنان به ویندوز در کنار لینوکس دسترسی داشته باشیم. این کار را از طریق حساب های فیس بوک ، اوت لوک یا اسکایپ انجام می دهد. سایر محیطهای دسکتاپ ممکن است از طریق ، یا از طریق مدیر نرمافزار سفارشی نصب شوند. البته باید بیان کرد که برای اعمال همه تغییرات نیازی به این اتصال نیست اما طیف وسیعی از تنظیمات و تغییرات را باید از این طریق بر روی دیتابیس سرور خود انجام دهید. هر دو سیستم بر روی طیف گستردهای از دستگاهها اجرا میشوند، اما اوبونتو کمی بیشتر از لینوکس مینت به منابع سختافزاری نیاز دارد. با استفاده از نرمافزار لایه سازگاری برای لینوکس یا هر نرمافزار مجازیسازی موجود مانند و میتواند بسیاری از برنامههای طراحیشده برای مایکروسافت ویندوز را اجرا کند.

چگونه سرور بسازیم

قلاب BeEF یک فایل جاوا اسکریپت است که روی سرور BeEF میزبانی شده و باید روی مرورگرهای کلاینت اجرا شود. یک مدیر سرور با تهیهی یک سرور اختصاصی یا dedicated server و نصب یک مجازی ساز تحت سرور مانند Kvm,Vmware ESXI,Xen میتواند سرور اصلی را به بخشهای کوچکتری تبدیل کرده و برای هرکدام بر اساس نیاز مشتری و یا کاربرد شخصی منابع اختصاصی و مجزا تعریف کند. سایر نرمافزارهایی که بهطور پیشفرض نصب نشدهاند را میتوان بهراحتی با استفاده از مدیریت بسته Linux Mint بارگیری کرد. بیایید نگاهی به 7 مورد از بهترین سرورهای ایمیل که تحت سرورهای لینوکس مانند CentOS ، Ubuntu Server ، AlmaLinux ، Rocky Linux کار میکنند و میتوانیم برای ارسال ایمیلهای خود به آنها اطمینان کنیم، بیندازیم. سرور ابری چگونه کار میکند؟ این راهنمای جیب محبوب مرجع مناسب در کار است و با فراموش کردن اغلب آنها را گرفتن نمایندگی سرور و هاست با پنل حرفه ای و قیمت استثنایی فراموش کنید. در صورتی که تمایل به دسترسی و استفاده از سرور ابری مبتنی بر راکی لینوکس دارید، میتوانید با ثبت نام در وب سایت ابر ویراک اقدام به خرید این سرور به صورت ساعتی، روزانه یا بلند مدت کنید و از امکانات ویژه و منحصر به فرد آن با قیمتی مناسب بهرهمند شوید. برخی از انواع این سیستم عاملهای لینوکس، اپاستورهایی دارند که با مراجعه به آنها میتوانید برنامه موردنیاز خود را پیدا کنید.

لینوکس یا ویندوز اینها یک اولویت ثانویه دارند و معمولاً دیرتر از دو نسخه اصلی منتشر میشوند. نرمافزار وبسرور لایتاسپید دارای یک نسخه متنباز به نام OpenLiteSpeed نیز میباشد که بیشتر مناسب وبسایتهای پرترافیک است اما این نسخه با آپاچی سازگار نبوده و قابلیتها و ویژگیهای جدید نیز معمولا اول به نسخه LiteSpeed (نسخه پولی) اضافه میشوند و بنابراین میزان امنیت و کارایی OpenLightSpeed (نسخه رایگان) ممکن است به اندازه LiteSpeed نباشد. عملکرد پیشفرض اوبونتو برای دستگاههای مدرن با سختافزار پیشرفته مناسب است. بدین ترتیب با توجه به این که اولین نسخه با A شروع نشده بود، این اولین نسخهای است که با حرف A شروع میشود. Debian Testing یک نسخه واقعی است که دائماً بهروزرسانیها را دریافت میکند، درحالیکه نسخه قدیمیتر لینوکس Mint Debian Edition بهطور دورهای چیزی را معرفی میکند که ما آن را «بستههای بهروزرسانی» مینامیم. پس از انتشار Linux Mint Debian Edition 2 در نسخه 2015 Linux Mint Debian، بر اساس Debian Stable بود، اما قبل از انتشار در نسخه اصلی لینوکس، بهروزرسانیهای خودکار آخرین نسخههای MintTools و آخرین نسخه Desktop Environment را دریافت کرده است. چندین نسخه دسکتاپ مختلف از لینوکس Mint، ازجمله Cinnamon، GNOME، XFCE و KDE وجود دارد تا از سختافزارهای مختلف به بهترین شکل پشتیبانی کند.کدام سرور پابجی بهتر است&;​&;​.

سرور لینوکس چیست

لینوکس مینت عمدتاً از نرمافزار رایگان و منبع باز استفاده میکند، که برای تعداد کمی از نرمافزارهای اختصاصی، ازجمله پلاگینها و کدکهایی که پخش ، و همچنین پخش را ارائه میکنند، استثنا قائل میشود. لینوکس برای سهولت استفاده و یک تجربه مناسب، ازجمله پشتیبانی چندرسانهای روی دسکتاپ طراحیشده است. برخلاف اکثر توزیعهای لینوکس، شامل پلاگینهای اختصاصی مرورگر شخص ثالث، جاوا، پشتیبانی از چندرسانهای و سایر مؤلفهها برای فعال کردن پشتیبانی از استانداردهای پذیرفتهشده رایج است. جالب است بدانید که یک دستگاه در یک شبکه میتواند هم زمان هم کلاینت باشد و از سرور خدمات دریافت کند، هم سرور باشد و به سایر کلاینتهای موجود در شبکه خدمات بدهد. یکی از معیارهای اساسی تفاوت در انتخاب یک سرور، نوع سیستم عامل مورد استفاده است. در ادامه لیست کاملی از مزایای استفاده از سیستم عامل لینوکس را برای شما آوردهایم. از جهت فنی، لینوکس به تنهایی به عنوان هسته سیستم عامل معرفی می گردد.