روغن ترمز چیست؟ (5)

زمانی که موتور هنوز به اندازه کافی گرم نشده است و بهخصوص در فصلهای سرد سال نیروی زیادی به موتور وارد میکنید، در بازهای نه چندان طولانی هزینههایی بسیار زیاد به خود تحمیل میکنید. زمانی که گیربکس در حالت قرار دارد و شما توقف میکنید، گیربکس در دنده یک میماند و تنها درگیری موتور و گیربکس، جریانهای گردابی روغن هیدرولیک داخل توربین است که به دلیل دور پایین موتور، بسیار ناچیز است. آن زمان که تعداد محدود و کمی اتومبیل وجود داشت این آپشن یک امکان تجملاتی به حساب میآمد. وقتی حرف از امکانات رفاهی میشود، خودروهای چینی پیشتازی میکنند، با استفاده از شرایط فروش فیدلیتی اقساطی که از سوی سایا خودرو اعلام شده است صاحب خودرویی میشوید که هیچ امکان و آپشن رفاهی وجود ندارد که نداشته باشد! در انواع ماشینهای اتوماتیک نظیر هایما اس ۷ فول آپشن، خودروهای جک اتوماتیک و به طور کلی تمام ماشینهای اتوماتیک نیز توصیه به گرم شدن موتور با شیوه صحیح است. ​​ ​.


خودرو دنا پلاسگیربکس ماشین آلات - کوماتسو کار-تعمیرگاه ماشین آلات کوماتسو از نظر ایمنی دست برتری با فیدلیتی است، چراکه این خودرو مجهز به تشخیص نقاط کور و سیستم هشدار خروج از خطوط جاده است اما همتای چینیاش چنین آپشنی را دارا نیست. اما دیده شده که بعضی افراد لانچ کردن با خودروهای گیربکس اتوماتیک را مشابه خودروهای دندهای میدانند. با توجه به افزایش قیمت خودروها در بازار، خریدارانی که استفاده از شرایط فروش فیدلیتی بهمن موتور که توسط سایا خودرو ارائه شده است را به تعویق میاندازند، ممکن است به آن دسته از خریداران تبدیل شوند که نتوانند در آینده قیمت خودرو را بپردازند و مجبور به خرید خودروهای قدیمیتر و با کیفیت پایینتر شوند. همچنین این روغن موتور سبب کاهش سایش و اصطکاک در قطعات داخلی موتور شده در نتیجه عمر مفید موتور را افزایش داده و هزینههای تعمیر و نگهداری آن را کاهش خواهد داد. چرا که درجا گاز دادن در خودروهای اتوماتیک اشتباهی است که توانش تعمیر گیربکس خودرو خواهد بود. اما خودروهای دارای گیربکس اتومات به همان نسبت که رانندگی راحتتر و با آرامشتری را فراهم میکنند، نیاز به مراقبت و نگهداری ویژهای دارند و همچنین هزینه تعمیر و یا تعویض این گیربکسها نیز بیشتر از خودروهای گیربکس دستی است. پمپ وظیفه فرآوری فشار روغن مورد نیاز گیربکس را دارد .  ​!


خودرو فیدلیتی در صورتی که در مورد شاهین یا خرید بیمههای شخص ثالث و بدنه سوال یا ایهامی داشتید، از قسمت نظرات این مقاله با ما در ارتباط باشید. البته شاهین در مقایسه با دناپلاس خودرویی بزرگتر و جادارتر است. تارا از جدیدترین خودروهای ملی و تازهترین محصولات ایرانخودرو است که هنوز دو سالی نمیشود که در بازار حضور دارد و البته در همین مدت کم هم طرفداران زیادی پیدا کرده است. البته در خودروهای پیشرفته تر، سنسورهای سرعت اجازه شیفت یا تغییر به حالت در سرعتهای بالا را نمی دهند و این مشکل تا حدود زیادی برطرف در این خودروها برطرف شده است. مخفف حروف “اسپورت سبک” در زبان آلمانی است و تولید خودروهای این کلاس از سال 1954 آغاز شده است. به گزارش همشهری آنلاین، اولین گیربکس اتومات در سال ۱۹۴۰ توسط شرکت الدزمبیل بر روی اتومبیل قرار گرفت. هر روغن موتوری برای یک کارکرد مشخص تولید شده است که معمولا روی قوطی آن نوشته میشود و با رسیدن به مقدار کارکرد تعیینشده، باید روغن را تعویض کرد. اگر مایع در سطحی پایینتر از حد معمول باشد باید اضافه شود و در صورت نشتی نیز باید کنترل شود.


اگر سفر زیاد میروید و وسایل زیادی با خودتان میبرید، تارا صندوق عقب بزرگتری دارد. مسلما خودروهای با گیربکس اتومات دارای تفاوتهای بسیاری با ماشین‌های لوکس وارداتی در ایران – آکادمی مالی مسعود خودروهای دستی هستند. برخی خودروهای اسپرت که از جعبه دندهی اتوماتیک استفاده میکنند از آپشنی به نام لانچ کنترل بهره میبرند که امکان لانچ کردن بدون فشار مضاعف را جهت شتابگیریهای ناگهانی به راننده خواهند داد. این نوع جعبه دنده دستی که امروزه به عنوان گیربکسهای دستی در انواع سواری مورد استفاده است قابلیت جا گذاشتن برخی سرعتها و جهش به سرعت بالاتر دنده را دارد. از آنجا که پدال کلاچ در خودروی اتوماتیک وجود ندارد، برخی از رانندگان، از یک پای خود برای فشردن پدال گاز و از دیگری برای فشردن پدال ترمز استفاده میکنند. این دو خودرو هردو جزء سدانهای داخلی سطح بالا بهحساب میآیند و تقریباً در یک بازه قیمتی قرار دارند. فضای صندوق عقب شاهین و ام وی ام ایکس در یک سطح قرار داشته و هر دو خودرو فضایی برابر با ۴۲۰ لیتر را ارائه میدهند. هر دوی این ماشینها محصول ایران خودرو هستند و در سطح قیمتی یکسانی قرار دارند. گیربکسهای اتوماتیک به واسطه ایمنی بالایی که برای خودرو فراهم میکنند قوانین بازی تولید خودرو را بطور کامل تغییر دادند.