خبر گیربکس چیست؛ هر آنچه درباره جعبهدنده باید بدانید وبلاگ کارنامه

مقایسه پژو سمند EL خودرویی مشابه سمند معمولی است. وی درباره طولانی شدن پروسه ابلاغ آییننامه خودروهای خارجی دست دوم گفت: خودروهای دست دوم پدیده معمولی نیستند ممکن است قدیمی باشند و باید «استانداردها را پاس بکنند» تا مقرراتی بر آنها حاکم شود. ساختار آنها شبیه به گیربکسهای دستی معمولی است اما با استفاده از دو جعبه دنده مستقل که هر یک به سیستم کلاچ جداگانه مستقل خود مرتبط هستند. به هر حال بهترین کار ممکن مراجعه به تعمیرگاه به منظور عیبیابی است. همچنین ممکن است علاوه بر صدای جیغ مانند مورد بحث، صداهای گوش خراشتری اگر ترمز اتومبیل نگرفت بهترین اقدام چیست؟ نیز شنیده شود. این سیستمم ها با نصب شدن به روی چرخ ها عمل می کنند و همچنین به پدال های زیر پای راننده ارتباط دارند و زمانی که شما ترمز را میگیرد این سیستم فعال می شود. همچنین اگر برای توقف خودرو نیاز به اعمال نیروی بسیار زیاد بر روی پدال دارید، احتمالا یکی از خطوط سیستم ترمز گرفتگی دارد یا در سیستم خلاء مشکلی ایجاد شده است. هنگامی که پدال ترمز فشرده میشود و روغن توسط نیروی هیدرولیکی از مجاری فلزی به سیلندر چرخ میرسد ، پیستون را به سمت بیرون فشرده میکند و لنت ها به دیسک میچسبند و باعث توقف یا کاهش سرعت چرخش آن میشوند . ​​!

این خودروی سنگین با همین نیروی کم پا متوقف میشود؟ گرمای حاصل از اصطکاک در شرایط ترمزگیریهای ممتدد هنگام راندن خودرو در سرازیریهای تند یا توقفهای مکرر هنگامی که در ترافیک سنگین قرار گرفتهاید، میتواند باعث تغییر شکل دادن فلز دیسک سیستم ترمز شوند. لنتهای ترمز به قطعهای مجهز میشوند که نشانگر سایش نام دارد و زمانی که عمر لنت به پایان میرسد صدایی جیغ مانند با فرکانش بالا را هنگام ترمزگیری ایجاد میکند. ترمز اضطراری یا -که در زبان پارسی به ترمز دستی مشهور است در حقیقت یک سیستم ترمز اضافه مکانیکی است که نه تنها برای حفظ حالت سکون خودرو به هنگام پارک کاربرد دارد، بلکه این سیستم به دلیل تکیه بر ساختار کاملا مکانیکی (اهرمی یا سیمی)، مستعد بروز ایرادهایی که سیستم ترمز سیالی (روغنی یا بادی) از خود بیمه نشان میدهد نیست. این محصول که از ابتدا در بیشتر بازارهای جهان با نام اِکوئِس (/به معنای اسب در زبان لاتین) شناخته میشد؛ با تکیه بر طراحی و پلتفرمی کاملا جدید موفق شد به بازار آمریکای شمالی نیز راه پیدا کند. ​&;​!

گیربکس ضریب متغیر پیوسته : یکی دیگر از انواع گیربکسهای اتوماتیک با نام شناخته میشود. اولین اتومبیل جهان که توسط کارل بنز (موسس مرسدس بنز) اختراع شد، فاقد گیربکس چند سرعته بود. هر گونه بیاحتیاطی و عدم استفاده درست، میتواند به یک یا چند بخش از گیربکس صدمه بزند. سیستم ترمز خودرو می تواند اتومبیل را با هر سرعتی که باشد نگاه دارد، درواقع اگر این سیستم نبود اتومبیل را نمی توانستید به راحتی کنترل کنید و این کار برای رانندگان بسیار سخت میشد. البته که منطقه ی جغرافیاای و شرایط آب و هوایی محل سکونت هر فرد بسیار متفاوت است و بهتر است با توجه به این شرایط اقدام به انتخاب و خرید این محصول نمایید. اگر با بررسی آن متوجه ناهمواریهای شدیدی شدید، بهتر است نسبت به تعویض آن نیز اقدام کنید. به همین دلیل اگر خودرو شما منحرف میشود باید زیر نظر یک متخصص تمام این موارد مورد بررسی قرار گیرند.

اشتباهات مکانیک ها در تعمیر و تعویض اجزای خودرو که مشتریان باید حواسشان باشد. اگر خودرو شما دارای رینگ اسپرت باشد، تنها کاری که لازم است تا انجام دهید این است که از میان آن به داخل نگاه کنید. این نسخه از سمند به امکاناتی چون صندوقپران برقی، سنسور عقب، تنظیم برقی صندلیهای جلو، رینگ آلومینیومی، دو کیسه هوای جلو و ترمز ضد قفل مجهز شده بود. این لنت ها در دو طرف دیسک قرار دارند و و از پشت به یک سیلندر و پیستون مجهز اند . کندانسور یک بخش حیاتی در سیستم تهویه مطبوع خودرو است که وظیفه دارد گرمای گاز مِبرَد را دفع و هوای خنک را از طریق دریچههای کولر به سمت شما روانه و هدایت کند. ایران خودرو پژو ۲۰۷ صندوقدار خود را در سال ۱۳۹۵ به بازار فرستاد. در سال ۱۳۸۸ سمند یا سمند صادراتی، به وسیله ایران خودرو، تولید شد. پارچه و یا حتی لاستیک باشد. یک پدال ترمز غیر حساس، پدالی که حتی با فشردن آن تا انتها جایی که به کف خودرو میچسبد باز هم سیستم ترمز آنچنان که باید درگیر نمیشود، نشانگر لنتهای ساییده شده یا مشکلی در سیستم هیدرولیک مانند وجود هوا در خطوط ارتباطی و نشتی روغن ترمز است.